.





.

| | | | |

štvrtok 16. augusta 2007

A R T W O R K



[ všetky diela, ktoré pochádzajú z mojej dielne - fanarty, originálne illustrácie, či grafické pokusy a iné ]


"But you're an artist and your mind does not work the way you want it to."


Umenie tvorí neodlúčiteľnú súčasť môjho života už odmalička. Od útleho detstva, keď som prvý raz do ruky chytila pastelky, sa venujem tvoreniu a zachytávaniu obrazov v mojej hlave na papier alebo plátno. Výtvarná výchova patrila odjakživa k môjmu najobľúbenejšiemu predmetu v škole. Kreslenie, maľovanie, tvorenie, to všetko patrí medzi moje záľuby a je to niečo, čomu sa chcem venovať navždy... Ako každý správny umelec som začínala od nuly, moje prvé diela tvorili rôzne neidentifikovateľné postavičky a čmárance v detských knižkách, no už vtedy všetci v mojom okolí tvrdili, že zo mňa vyrastie umelkyňa. V škole, keď sme dostali za úlohu niečo nakrelisť, sa vždy spolužiaci zhŕkli okolo mojej lavice a sledovali ako kreslím, chválili ma. Nikdy som neprestala kresliť, ani nachvíľku, vždy, keď môžem a mám v hlave nápad, siahnem po ceruzke a zošite a dám to zo seba von. Nedokážem si predstaviť, že by som už nikdy nemohla kresliť, je to jedna z vecí, ktorú robím najradšej, najväčšie uvoľnenie, relax a zábava. Stále som cvičila, kreslila a trénovala, až som sa dostala na úroveň, ktorú môžete vidieť v mojich obrázkoch dnes.

Moje prvé fanarty vznikali na moje obľúbené príbehy, filmy a detské knižky, no prelom zažili v období Harry Potter mánie. Začala som si vytvárať v hlave príbehy a originálne postavy a kresliť to všetko na papier. Doma sa u mňa nájde nejeden hrubý zošit plný mojich náčrtov a skíc na rôzne témy. Najviac môj kresliaci štýl ovplyvnil objav anime a hlavne Naruto. Vďaka Narutovi viem dnes kresliť tak, ako môžete vidieť, on ma najviac ovplyvnil, motivoval a vďaka nemu som začala kresliť aj digitálne a uverejňovať svoju tvorbu aj na internete.
_________________________________________________________________________
 

FARAUŠKINA GALÉRIA

[ Farauškina galéria obsahuje diela uverejňované od roku 2007 až po súčasnosť. ]


[ diela kreslené tradičným spôsobom za pomoci tradičných nástrojov (ceruzky, perá, pastelky, iné farby ]

[ digitálna tvorba - digitálne obrázky, fanarty tvorené v grafických editoroch, prípadne tvorivých programoch /Photoshop, Paint Tool Sai + kreslené za pomoci grafického tabletu ]

[ nezaradená tvorba rôzneho charakteru ]

[ pokusy o drobnú grafiku v podobe avatarov, buttonov, wallpaperov a iných ]

[ pokusy o web (v tomto prípade blog) design, layouty, ktoré môžete použiť aj na váš blog + možnosť objednať si vlastný podľa predstáv ]

_________________________________________________________________________

ČASTO KLADENÉ OTÁZKY & ODPOVEDE

[ F&Q týkajúce sa môjho tvorenia/kreslenia ]

1. Aké tradičné nástroje najradšej používaš?

Medzi moje najobľúbenejšie nástroje patrí jednoduchá ceruzka, prípade čierne večné pero. Už veľmi dlho som nemaľovala s farbami ako sú napríklad vodové, či tempery, kedysi som s nimi v škole maľovala pravidelne. Ale chcela by som si isto vyskúšať v najbližšej dobe maľovanie na plátno.

2. Od koľkých rokoch kreslíš?

Kresliť som začala v podstate od útleho detstva, odkedy som udržala ceruzku v ruke. Digitálnemu kresleniu som sa začala venovať asi od svojich 14-tich rokov, keď som svoje prvé diela začala kresliť myšou v Photofiltre a Microsoft Paint programoch. Potom som na 15-te narodeniny dostala grafický tablet a odvtedy kreslím aj digitálne.

3. V akých programoch kreslíš / robíš grafiku?

Na kreslenie som spočiatku používala len Adobe Photoshop CS 2, ktorý môžem odporučiť. Dá sa v ňom dobre maľovať ale aj robiť grafiku, či upravovať fotky, používam ho aj na výrobu layoutov. Neskôr som objavila šikovný program na kreslenie Paint Toos Sai a odvtedy naň nedám dopustiť. Najmä pre začínajúcich autorov s tabletom alebo tých, ktorí nemajú tablet a robia editácie pomocou myši. Chcela by som sa naučiť pracovať v Adobe Illustratori.

4. Aký používaš grafický tablet?

Môj prvý tablet, ktorý som kedy sotala bol starý model od Trust, na tú dobu ale dosť dobrý a výkonný. Používala som ho cca 5 rokov, kým mi úplne neodišiel a na 20. narodeniny som si konečne objednala svoj vytúžený tablet od Wacom, konkrétne Wacom Bamboo pen & touch a môžem povedať, že je úžasný, vyhovuje mi a za tú cenu pracuje naozaj skvelo. Tablety od Wacom sú proste top ♥

5. Koľko ti približne trvá nakresliť jeden obrázok?

Je to rôzne. Niekedy mi trvá skica pár minút, inokedy sa s detailnejším obrázkom babrem aj pár hodín. Ak chcem vytvoriť nejakú zložitú digitálnu maľbu, tak mi to zväčša zaberie aj celý večer a celú noc. Závisí to od zložitosti, počtu postáv a veľkosti obrazu.

6. Radšej kreslíš digitálne alebo tradične na papier?

Vždy záleží podľa nálady. Rada si len tak skicujem v akýchkoľvek stiuáciách, rada napríklad kreslím aj počas prednášok v škole. Digitálne kreslenie má však tiež veľa do seba a preto sa neviem rozhodnúť, ktoré z týchto dvoch mám radšej.

7. Ako upravuješ obrázky kreslené na papier a ako ich vyfarbuješ?

Najskôr si oskenujem nakreslenú skicu na papieri a tak ju dostanem do PC. Potom v photohsope upravím kontrast a pohrám sa s úrovňami, aby bol tmavší, bolo ceruzku lepšie vidieť. Potom začnem vyfarbovať v Paint Tool Sai, každú vyfabenú plochu dám na novú vrstvu a pre každú vrstvu používam nastavenie "multiply", vtedy sa plocha zafarbí, ale neprekryje linky ceruzkou. Takéto vyfarbovanie mi vyhovuje najviac. Tiene pridávam v photoshope.

8. Kreslíš s predlohou alebo bez predlohy?

Ako čo... Predlohy väčšínou používam len na kreslenie ako referencie pre pózy a proporcie, ale snažím sa ich obmedzovať. Niekedy, keď chcem vytvoriť tzv. fake screen, tak používam screenshoty z anime.

9. Aké fanarty kreslíš najradšej?

Najviac ma baví kresliť moje originálne postavy so svojimi pármi z rôznych anime, konkrétne z Naruta, no momentálne mám Kuroko no Basuke mániu, takže veľa fanartov je aj z tade. Okrem toho ma veľmi baví navrhovať šaty a oblečenie a omnoho radšej kreslím ženy ako mužov.

10. Kde všade zverejňuješ svoje kresby?

Väčšina z mojich výtvorov sa nachádza na mojej FB fanpage, ktorú môžete navštíviť. Svoje diela okrem Instagramu a Tumblr pridávam aj sem na blog a hlavne na svoj DeviantArt účet.

11. Nakreslíš mi obrázok mojej OC / obľúbenej postavy / mňa / ect. / ?

Keďže som velice zaneprádznená, tak zväčša obrázky na objednávku nerobím, hoci niekedy plánujem otvoriť takú menšiu request, kedy si budete môcť nejaké tie výtvory objednať. Skôr sa stane, že ma niečo alebo niekto zaujme natoľko, že sama od seba pre druhých niečo nakreslím, zvyčajne ide o originálne postavy alebo obrázky z poviedok, ktoré ma zaujali. Ak však máte niekto záujem o Art-trade, tak neváhajte ma kontaktovať, pre art-trade som otvorená vždy.

12. Si ľaváčka alebo praváčka?

Som ľaváčka a odmalička kreslím, jem a robím všetko ostatné ľavou rukou.

13. Je niečo, čo ti robí problémy, pokiaľ ide o kreslenie.

Ako nespočetné množstvo ľudí mi robí problémy kresliť ruky. Je to prekliata záležitosť a obdivujem každého, kto dokáže kresliť normálne ruky bez problémov. Takteiž nerada kreslím pozadia a hlavne budovy a perspektívny a zvieratá tiež nie sú žiadna sláva. Častorkát sa mi ťažko kreslia osoby mužského pohlavia, najmä starí ľudia.

_________________________________________________________________________

KDE VŠADE MA NÁJDETE ?

Okrem toho, že svoje diela uverejňujem tu na blogu, nájdete moje obrázky aj na iných stránkach. Ak sa vám moje obrázky páčia, môžete sa pridať k fanúšikom na mojej fan-page na Facebooku. Sem pridávam pravidelne takmer každú "hovadinu", ktorú vytvorím a okrem toho pridávam aj novinky zo svojho života, ktoré sa ma týkajú.


Ak je niekto z vás na Deviantarte, kľudne si ma pridajte k priateľom. Neaktualizujem svoj DA účet často, ale dávam tam len diela, ktoré naozaj za niečo stoja. Návzájom sa môžeme na DA spriateliť a ak tam nájdem nejakého nového mladého a nádejného umelca, ktorý je zo Slovenska alebo Čiech, vždy sa ho snažím podporiť pochvalnými komentármi.

_________________________________________________________________________

Upozorňujem, že všetky moje výtvory patria mne. Je mi fuk, či ich budete kopírovať na svoje blogy. To bude aspom znak toho, že majú úspech. Ale prosím, láskavo aspom uveďte zrdoj a nevydávajte ich za svoje.

Ďakujem za každý jeden feedback
Vaša Farauška



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára